Flexibel werken doe je zonder telefooncentrale!

Tot een jaar of tien geleden had ieder bedrijf een eigen telefooncentrale. Een dure, ijzeren kast, voorzien van een wirwar aan kabels. Vandaag de dag is slechts een telefoontoestel voldoende. Telefonie via internet laat jou als ondernemer flexibeler en efficiënter werken tegen een fractie van de kosten van een telefooncentrale.
Wat is VoIP-telefonie?
Met VoIP bel je via internet, waardoor fysieke afstanden onbelangrijk worden. Een telefooncentrale hoeft hierdoor niet meer noodzakelijk op dezelfde locatie als de toestellen te staan, als beiden maar met internet verbonden zijn. Innovatieve telecomleveranciers als Beleasy maken hier handig gebruik van door één grote telefooncentrale in te richten voor verschillende klanten. Als gevolg van schaalvoordeel is VoIP-telefonie hierdoor aanzienlijk goedkoper dan traditionele (of moet ik zeggen: ouderwetse) telefonie. Dat merk je aan de abonnementskosten en aan de beltarieven.
Door het schaalvoordeel maak je gebruik van geavanceerde functionaliteit, tegen een fractie van de kosten
Geen investeringen, veel functionaliteit
Ook het wegvallen van de investering in een eigen telefooncentrale is een voordeel. Je bespaart hierdoor op de aanschaf van de hardware en op de onderhoudskosten, terwijl je wel alle belfunctionaliteit tot je beschikking hebt. Het onderhoud van je telefoonvoorziening wordt centraal uitgevoerd waardoor je hier geen last van ondervindt. Er zal dus geen dure monteur meer bij je langskomen voor onderhoud en toestellen worden continu gecontroleerd op bereikbaarheid zodat eventuele storingen snel, van afstand verholpen worden.
Telefonie wordt meestal afgesloten in de vorm van een abonnement waarbij de VoIP-telefoontoestellen zijn inbegrepen. Deze hoef je dus niet meer los aan te schaffen. Door het schaalvoordeel maak je gebruik van geavanceerde functionaliteit, tegen een fractie van de kosten van een moderne telefooncentrale. Of het nu gaat om 2 of om 150 werkplekken: met VoIP-telefonie ben je altijd voordeliger uit.
- Geen grote investering in een telefooncentrale, toestellen en dure telefoonlijnen.
- Veel professionele telefoonfunctionaliteit beschikbaar.
- Onderling bellen is gratis.
- Zeer lage kosten voor gesprekken naar externe telefoonnummers.
- Het aantal simultane inkomende en uitgaande gesprekken is onbeperkt, waardoor investeren in capaciteit overbodig is.
- VoIP-telefonie is schaalbaar en op ieder gewenst moment uitbreidbaar met extra toestellen.
- Geen telefooncentrale betekent geen onderhoud en stroomverbruik.
- Eenvoudige installatie.
Omdat alle intelligentie van het telefoonsysteem bij je provider zit, beschik je meteen over een groot aantal geavanceerde functies
Het virtuele kantoor, ideaal voor moderne ondernemers
Een ander voordeel van VoIP-telefonie is dat je niet meer gebonden bent aan één ruimte. Hierdoor draagt telefonie in hoge mate bij aan Het Nieuwe Werken. Een kantooromgeving kan prima aangevuld worden met telewerkers, of zelfs enkel bestaan uit telewerkers. Het is dan ook geen wonder dat startende bedrijven veelal meteen kiezen voor deze vorm. Telefoongesprekken komen binnen op een centraal telefoonnummer en worden via internet verdeeld onder medewerkers, waar zij zich ook bevinden. Gesprekken kunnen hierbij afgeleverd worden op een vaste VoIP-telefoon of op een mobiele telefoon. Natuurlijk zijn telefoongesprekken door te verbinden en zijn interne gesprekken gratis.
Omdat alle intelligentie van het telefoonsysteem bij je provider zit, beschik je meteen over een groot aantal geavanceerde functies die je dagelijks werk eenvoudiger maken en zorgen voor een professionele uitstraling. Vanaf nu is er dus geen enkele reden meer om een gesprek te missen.
- Welkomsttekst en instelbare openingstijden. Buiten openingstijden horen bellers een boodschap en/of kunnen een voicemailbericht achterlaten.
- Belgroepen, waarbij een gesprek binnenkomt op verschillende toestellen.
- Een gesprek in de wacht zetten en doorschakelen naar een collega.
- Op afstand overnemen van een rinkelend telefoontoestel.
- Indien een toestel onbereikbaar is (bijvoorbeeld in gesprek), kun je het gesprek automatisch doorschakelen naar een ander intern of extern telefoonnummer.
- Voicemail, met notificatie per e-mail.
Telefonie was nog nooit zo eenvoudig
Het aansluiten van VoIP-telefonie is kinderspel. De toestellen sluit je eenvoudig aan op een internetmodem, waarnaar je binnen enkele seconden kunt bellen. Bij het afsluiten van je abonnement kun je meteen een telefoonnummer kiezen, zoals een lokaal telefoonnummer, bedrijfsnummer of een gratis of betaald servicenummer. Als ondernemer heb je zo de hele telefonievoorziening in één keer geregeld en heb je bij vragen één centraal aanspreekpunt.
Hoe kun jij efficiënter werken?
Kies je voor VoIP-telefonie dan kies je voor de lusten, maar niet voor de lasten. Wil je weten hoe telefonie ook jouw werkzaamheden efficiënter maakt? We vertellen je het je graag in een vrijblijvend gesprek. Of lees onze speciale pagina over VoIP.