Veelgestelde vragen

Heb je een vraag? Hier is het antwoord!

Hier verzamelen we concrete vragen van klanten, met natuurlijk het antwoord er bij. Wie weet vind je hier dus al meteen het antwoord op je vragen. Staat de juiste informatie er niet tussen? Neem dan contact met ons op. Je krijgt dan direct antwoord en misschien zie je je vraag binnenkort hieronder terug!

  • Uitleg over verschillende types (service)nummers

    • Wat is een 0800-nummer?

      Een 0800-nummer is altijd gratis voor de beller. Zelfs als je er met een mobiele telefoon naar belt. Je kiest zo'n nummer als je graag wilt dat klanten en prospects jou gaan bellen. Gratis 0800-nummers worden vaak gebruikt door afdelingen die zich bezig houden met verkoop maar ook voor hulplijnen voor bijvoorbeeld kinderen waarbij je de bel drempel helemaal wil wegnemen. Denk bijvoorbeeld aan de bel lijn van de kindertelefoon.

    • Wat is het verschil tussen korte en lange servicenummers?

      De 0800, 0900, 0906 en 0909 servicenummers zijn beschikbaar met 4 of 7 cijfers achter de prefix. De korte nummers zijn schaarser, daardoor gelden er extra voorwaarden (o.a. minimum aantal oproepen en belminuten per maand én binnen 6 maanden in gebruik genomen) vanuit de Autoriteit Consument en Markt (ACM). Wij helpen je graag om een goede keuze te maken.

    • Wat is het verschil tussen een geografisch, 085, 088, 0800 en 090x nummer?

      Geografische nummers zijn regio gebonden. Bijvoorbeeld 020 voor Amsterdam. Dat betekent dat je daarmee uitstraalt uit welke deel van Nederland je komt. Bellers betalen altijd de standaard belkosten van hun abonnement.

      085 en 088 nummers zijn regio onafhankelijk. Je mag zo'n nummer gebruiken onafhankelijk van je vaste werkplek in Nederland. Bellers betalen altijd de standaard belkosten van hun abonnement.

      Nummers die met 0800 beginnen zijn altijd gratis voor de beller. Je kunt ze gebruiken om de drempel, die bellers eventueel hebben, te verlagen.

      Nummers die met 090x beginnen zijn betaalnummers. Je kunt ze gebruiken om geld mee te verdienen.

    • Wat is het verschil/overeenkomst tussen een 088 en een 085 nummer?

      088 of 085. Wat zijn de verschillen?

      088 nummers vraag je aan via de ACM. Daarbij worden er altijd minimaal 100 nummers tegelijkertijd ter beschikking gesteld. In overleg met ons bepaal jij hoeveel nummers je laat activeren.

      085 nummers hebben wij op de plank liggen. 085 nummers worden namelijk door de ACM alleen uitgegeven aan telecom bedrijven. We kunnen deze nummers per nummer individueel voor je aansluiten. Je bent dus SNEL gereed.

       

      Wat zijn de overeenkomsten tussen 088 en 085 nummers?

      088 en 085 nummers zijn beide locatie onafhankelijk. Dat betekent dat je dus één nummer hebt ongeacht je fysieke lokatie(s) in Nederland.

      Hiermee kan je dus uniformiteit uitstralen naar je beller indien je op meerdere locaties werkt. Daarnaast kunnen bellers niet zien in welke regio jij de telefoon beantwoord.

      Je hoeft niet bang te zijn voor hoge kosten voor de beller. 085 en 088 worden beide (door regeling in de telecomwet) op nationaal tarief in rekening gebracht.

    • Wat is het verschil tussen 0900, 0906 en 0909 nummers?

      Nummers die met 090 beginnen zijn betaalnummers. Je kunt ze gebruiken om geld mee te verdienen. Om het helder te houden voor de consument, zijn er verschillende 090x-nummers. 

      Het 'gewone' 0900-nummer is gereserveerd voor serieuze dienstverlening. Denk aan servicenummers die je kunt bellen voor het opvragen van reisinformatie maar ook als je bijvoorbeeld problemen hebt met je computer. Je krijgt dan via de telefoon hulp van een professional die je vraag kan beantwoorden of je probleem kan oplossen.

      Telefoonnummers die met 0906 beginnen zijn gereserveerd voor erotische dienstverlening, zoals de chatbox waar je direct apart met een leuk meisje kunt praten, of waar je kunt luisteren naar erotische avonturen.

      0909-nummers zijn er voor alle andere soorten van entertainment. Je kunt dit nummer gebruiken voor een moppenlijn, voor paragnostische dienstverlening of voor astrologie. Lees ook over onze uitstekende financiële condities voor 090x-nummers.

    • Wat is een 18xy nummer?

      18xy nummers zijn bedoeld voor nummer informatie diensten. Ze hebben dezelfde tarieven als 090x nummers.

    • Wat is een geografisch service nummer?

      In Nederland bestaan er 141 netnummer gebieden met de locatie gebonden nummers lopend van 010 t/m 079. Elk geografisch nummer is altijd 10 cijfers lang.

      Als je bij ons een geografisch (regionaal) nummer laat activeren als service nummer maak je gebruik van onze slimme gespreksrouteringen zoals op 0800/090x nummers, maar maak je toch gebruik van een geografisch nummer.

    • Welke 090x/18xy beltarieven kan ik allemaal gebruiken?

      Bij een 090x of 18xy nummer kan je zelf kiezen welk tarief je door de beller laat betalen. Je hebt de keuze uit: 

      • per minuut: 0, 1 tm 10, 13, 15, 18, 20, 25, 30, 35, 40, 45, 50, 55, 60, 70, 80, 90 en 100 (vanaf 1-1-15)
      • per gesprek: 7.5, 20, 35, 45, 50, 55, 60, 70, 80, 90, 100, 115, 130 en 140

      tarieven in eurocent

      Opgelet: Per 1 januari 2015 wordt het maximum 090x tarief per minuut verhoogd. Het maximale tarief per minuut gaat van 90 ecpm naar 100 ecpm. Dit nieuwe tarief komt alleen beschikbaar zonder starttarief.

    • Is mijn nummer aankiesbaar vanuit het buitenland?

      Nederlandse 0800, 0900, 0906 en 0909 nummers zijn niet aankiesbaar vanuit het buitenland. We adviseren je te kiezen voor een 085, 088 of geografisch nummer indien bereikbaarheid vanuit het buitenland belangrijk voor je is.

  • Servicenummers en de wet-/regelgeving

    • Regels voor 0900 nummers

      Er is flink wat regelgeving voor 0900 nummers. Deze regels zijn ervoor om bellers te beschermen voor hoge belkosten en ook om het voor de beller allemaal wat duidelijker te maken.

      Wij zorgen ervoor dat we precies weten aan welke regels je als nummerhouder moet voldoen. Bij de activatie van je nummer checken we vooraf of alles volgens de regels verloopt. Je krijgt van ons ook advies over hoe je eventuele aanpassingen in de regelgeving het beste kunt doorvoeren. 

      Via onze nieuwsbrieven en deze website wordt je geïnformeerd over alle zaken die voor de nummerhouder belangrijk zijn.

    • Maximum tarieven voor 0900 klantenservicenummers

      Vanaf 13 juni 2014 mag je voor een 0900-klantenservicenummer geen tarief per minuut meer in rekening brengen. Een tarief per gesprek is dan nog wel toegestaan. Je mag dan maximaal 1 euro per gesprek vragen.

      Deze verlaging in de belkosten geldt voor alle klanten die het 0900-klantenservicenummer bellen.

      We helpen je graag met een keuze voor een alternatief. Denk aan het 0900 nultarief of een tarief van maximaal 1 euro  per gesprek. Of wellicht een ander nummer zoals 0800, 088 of geografisch nummer.

  • Nummers bestellen en beheren

    • Ik wil mijn bestaande nummer laten aansluiten, hoe werkt dat?

      Beschik je al over een nummer dan kunnen we dat eenvoudig bij ons activeren. Afhankelijk van het type nummer dat je wilt laten aansluiten hebben we een ACM beschikking van je nodig (0800, 090x en 088 nummer) of gewoon een opdracht dmv bestelling op deze website (geografisch en 085).

    • Leveren jullie ook internationale servicenummers?

      Jazeker, Beleasy levert servicenummers in 141 landen. Je hebt daarbij de keuze uit geografische, gratis en betaal nummers.

    • Is het nummer van mijn keuze nog beschikbaar?

      Je kunt zelf heel eenvoudig onderzoeken of het nummer van je keuze nog beschikbaar is.

      Kijk daarvoor  in de Servicenummer zoeker op de hoofdpagina. Je kunt daarmee heel snel een eenvoudig zoeken naar vrije nummers, direct beschikbare en mooie nummers.

      Als je het nummer van je keuze hebt gevonden dan kan je vervolgens een pakketkeuze maken. Het pakket wordt dan aan je nummer gekoppeld.

    • Kan ik mijn nummer naar jullie verhuizen?

      Ja dat kan. je kunt via de Servicenummer zoeker op de hoofdpagina eenvoudig je eigen nummer invoeren. Vervolgens kies je een pakket en klik dan op bestellen.

    • Wanneer is mijn nummer gereed voor gebruik?

      Servicenummers uit de pool “direct beschikbaar” werken gegarandeerd binnen 24 uur.

      De nieuwe én mooie 0800/090x en 088 servicenummers kennen eerst een aanvraagprocedure bij de ACM, deze procedure duurt enkele weken. Wanneer het nummer door de ACM aan jou is toegekend is de activatieperiode bij Beleasy 7 werkdagen.

      Bij verhuizing / porteren van een 0800/090x en 088 servicenummer streven wij naar een doorlooptijd van 8 werkdagen.

      Voor de implementatie van een VoIP pakket op een 085/088 of geografisch nummer moet je rekenen op een doorlooptijd van 5 werkdagen. We moeten je immers ook een VoIP toestel toesturen.

    • Kan ik zelf instellingen wijzigen?

      Ja dat kan binnenkort. We lanceren binnenkort een online beheer omgeving. Tot die tijd zullen wij alle wijzigingen (excl. 090x tariefwijziging, beurtmelder en menu) die je wil doorvoeren kosteloos binnen één werkdag voor je implementeren. Neem daarvoor contact met ons op!

    • Wordt ik nummerhouder van het direct beschikbare nummer?

      Jazeker. De 0800, 0900, 0906 en 0909 nummers die wij "op de plank" hebben liggen en daardoor direct beschikbaar zijn zullen wij aan je overdragen.

      Binnen 3 weken na het indienen van je bestelling wordt het servicenummer door de ACM aan je overgedragen. Ter bevestiging ontvang je dan een ACM beschikking. Hiermee ben jij dan officieel eigenaar van het servicenummer. Hiervoor brengt de ACM rechtstreeks kosten bij je in rekening. Natuurlijk begeleiden we je GRATIS tijdens dit proces.

    • Wat is het verschil tussen mooie, beschikbare en direct beschikbare nummer ?

      Onze nummerchecker helpt je om het voor jou meest geschikte nummer te vinden. We maken onderscheid in direct beschikbare en beschikbare nummers.

      De direct beschikbare nummers voor onze servicenummer- en VoIP pakketten hebben wij al op de plank liggen en kunnen wij binnen 24 uur aan je leveren. Maak je gebruik van VoIP, dan sturen we je natuurlijk ook een IP Telefoon toe. Dat duurt ongeveer 5 werkdagen.

      De beschikbare nummers zijn nummers die bij de ACM vrij zijn om gebruikt te gaan worden. Tussen jouw bestelling en het activeren van je lijn zit maximaal vier weken. Houd er wel rekening mee dat we gegevens van je nodig hebben om je te helpen bij het aanvragen van het nummer bij de ACM. Met de zogenaamde ACM beschikking is het nummer definitief van jou!

    • Ik heb mijn bedrijf in het buitenland. Kan ik ook bestellen?

      Ja, geen probleem. We zullen met elkaar wel wat moeten afstemmen tav de wet op de omzetbelasting: we hebben ondermeer je buitenlandse BTW nummer nodig.

      Indien je als ondernemer geen Nederlands BTW nummer hebt (m.a.w. je hebt je woonplaats buiten Nederland én geen zgn. zetel / vaste inrichting in Nederland), vindt de levering van onze dienst formeel plaats in het buitenland. Dit betekent dat er geen Nederlandse omzetbelasting door Beleasy (= Massxess) wordt geheven. Dus je vindt dan geen Nederlandse BTW op de factuur terug.

      Als ondernemer in het buitenland zal je de buitenlandse BTW obv de wetgeving in jouw vestigingsland namens Massxess (= Beleasy) moeten afdragen (verleggingsregel) en kan je deze waarschijnlijk als vooraftrek in mindering brengen. Neem daarvoor contact op met jouw financieel adviseur/boekhouder.

  • Uitleg over VoIP

    • Waar staat VoIP voor?

      VoIP staat voor Voice Over Internet Protocol hetgeen vrij vertaald "spraak over internet" betekent. Je belt dan via het Internet of een speciale datalijn (IP-VPN). Wij bundelen VoIP samen met belfaciliteiten zoals voicemail, overnemen van gesprekken, doorschakelen in ons VoIP pakket.

    • Wat voor Internetverbinding heb ik nodig voor VoIP?

      Met een goede breedband (bijv ADSL of coax) verbinding is het bellen via Internet goed mogelijk. Als stelregel kan je rekening houden met een bandbreedte van 100Kb/s per gelijktijdig telefoongesprek.

    • Ben ik ook bereikbaar als er geen Internetverbinding is?

      Indien de VoIP telefoon niet werkt door het wegvallen van je Internet verbinding, dan kunnen wij de gesprekken bijvoorbeeld doorschakelen naar een mobiele telefoon.

    • Kan ik ook faxen via VoIP?

      Met onze fax2email dienst kun je inkomende faxen ontvangen als PDF in je email inbox.

    • Betaal ik voor inkomende gesprekken ?

      Nee, inkomende gesprekken op het nummer dat gekoppeld is aan jouw VoIP pakket zijn kosteloos. Je betaalt wel inkomende gesprekskosten als je ook nog een servicenummer pakket bij ons afneemt.

    • Heb ik een telefoontoestel nodig om gebruik te maken van VoIP?

      Ja. Bellen via Internet kun je doen met een door ons geleverd VoIP-telefoontoestel of een softphone (dit is telefoonsoftware geïnstalleerd op je computer). Kijk in onze webshop voor de mogelijkheden van onze IP telefoontoestellen.

      Wil je liever een softphone ? Neem dan gerust contact met ons op voor een advies over softphones. Wij geven je dan advies waar je de software het beste kan aanschaffen.

    • Heb ik voor elk toestel een VoIP pakket nodig?

      Ja. Indien je elk toestel aankiesbaar wil maken vanaf buiten voorzie je elk VoIP telefoontoestel van een VoIP pakket. In het VoIP pakket zitten dan de bel faciliteiten en jouw externe telefoonnummer(s).

      Wil je bijvoorbeeld drie toestellen onder één en hetzelfde nummer aankiesbaar hebben ? Dan voldoet één VoIP pakket plus twee extra zgn SIP pakketten. Neem hiervoor contact met ons op. We helpen je graag.

  • Uitleg over de telefonische vergaderdienst

    • Hoe kan ik gebruik maken van de telefonische vergaderdienst?

      Bij Beleasy kun je heel gemakkelijk conference calls organiseren. Tegen een gereduceerd tarief, maar wel met de beste kwaliteit. Kijk hiervoor op www.virtueel-vergaderen.nl

      Plan op deze website je vergadering en bel (later) via het speciale 0900-1950 nummer (8 cent per minuut, incl. BTW).

  • De financiële kant van de zaak

    • Welke tarieven rekent Beleasy?

      Laten we voorop stellen dat Beleasy geen prijsvechter is. Wij hanteren liever vaste lage tarieven voor perfecte persoonlijke service dan te stunten met dumpprijzen om vervolgens ook de klanten te laten vallen. Het gaat wél om de bereikbaarheid van jouw bedrijf. De kosten zijn als volgt opgebouwd: 

      • maandelijkse abonnementskosten, vooraf per maand
      • kosten per gesprek en per minuut (berekend per seconde)
      • eventuele toeslagen voor mobiel bellen naar 0800-nummer of internationaal bellen
      • een incassotarief van 5% op betaalde 090x-nummers
      • aanschaf telefoons, headsets en andere hardware

      Beleasy rekent géén kosten voor het activeren van nummers en abonnementen. Zie verder ook de pagina's met onze tarieven voor servicenummers en onze tarieven voor VoIP.

    • Wat zijn mijn opbrengsten op een 090x nummer ?

      Nummers die met 090x beginnen zijn betaalnummers. Je kunt ze gebruiken om geld mee te verdienen.

      Daarvoor betalen wij de opbrengsten van het 090x tarief aan je uit. Daarop in mindering komen de abonnements-, gesprekskosten (start 0,032 en piek/dal per minuut 0,052/0,045) en het incasso tarief (5%).

      Voorbeeld: tijdens kantoortijden zijn er 100 gesprekken van gemiddeld 10 minuten naar een 090x nummer met een eindgebruikerstarief van € 0,90 (0,7438 excl. BTW) per minuut én met het 090x starttarief van € 0,0454 (0,0375 excl. BTW):

      Opbrengsten: 100 gesprekken x 0,0375 én 1.000 minuten x 0,7438   = € 747,55

      Gesprekskosten: 100 gesprekken x 0,032 én 1.000 minuten x 0,052  = -€ 55,20

      Incassokosten: 5% over (opbrengsten € 747,55 + 21% BTW)            = -€ 45,23

      Daarmee komen de netto opbrengsten voor jou op: € 647,12 (excl. BTW, excl. kosten voor je abonnement en eventuele meerkosten voor afleveren op mobiel of buiten Nederland). Deze opbrengst betalen we aan je uit zonder dat je ons een factuur hoeft te zenden.

    • Hoe kan ik betalen?

      Als je iets op onze website bestelt, dan rekenen we alle eenmalige kosten direct met je af. Hiervoor kan je gebruik maken van iDeal, MisterCash en GiroPay. Alle andere kosten, zoals abonnementen, betaal je maandelijks via een automatische incasso.

      Natuurlijk krijg je een gespecificeerde digitale factuur. Easy!

    • Hoe vaak ontvang ik een factuur?

      Je ontvangt iedere maand van Beleasy een factuur via de email.

  • Voorwaarden en support

    • Welke support ontvang ik van Beleasy ?

      Communicatie is belangrijk voor jou en voor ons. Daarom hebben we een technisch platform én een support afdeling waarop je kunt vertrouwen.

      Wil je door ons instellingen laten wijzigen of wil je een storing melden? Dan kan je ons tijdens kantoortijden (09:00-17:00 uur) bellen. We gaan dan meteen voor je aan de slag.

      We zijn bereikbaar op 088 - 54 54 504. Mailen kan natuurlijk ook via support@remove-this.beleasy.nl

    • Wat zijn de voorwaarden van Beleasy?

      Natuurlijk maken we alles helder en transparant. Dat doen we op deze website, maar ook tijdens de implementatie. Wat we formeel met elkaar afspreken kan je nalezen in onze algemene voorwaarden.

    • Wat is de contractsduur die ik met Beleasy afspreek?

      Beleasy hanteert een contractsduur van 1 jaar.

    • Is Beleasy geregistreerd bij de ACM?

      Jazeker. Beleasy is onderdeel van Massxess BV die als aanbieder van telecommunicatiediensten én netwerken is geregistreerd bij de ACM (Autoriteit Consument en Markt, voorheen OPTA) onder resp. de nummers 941781 en 941562.

  • Onze pakketten! Topdeal!

    Service nummer pakket

    Een servicenummerpakket vanaf €25 per maand

    €25,00
  • Ons pakket! Beste prijs voor VoIP!

    VoIP pakket

    Prijs per pakket per maand

    €6,95
  • 1

  • 2

Contact